Onze oudste klant blaast 222 kaarsjes uit

Tags: 3D, digitaal, huisstijl, print, marketing & concept, communicatieadvies, grafisch ontwerp & lay-out, fotografie

Magelaan viert graag mee



Van Hulle B&C Boomkwekerijen uit Maldegem bestaat 222 jaar. En toch zijn ze nog even piep als in de begindagen. Het bewijs? De fraaie en polyvalente beursstand die we voor hen mochten ontwikkelen. De qua formaat aanpasbare stand vormt, samen met een knappe tijdslijn en fraai vormgegeven catalogus, het orgelpunt van de communicatiecampagne, geadviseerd en uitgetekend door Magelaan.

Hoe communiceren we het best over ons 222-jarig bestaan? Met die vraag klopten de Van Hulles bij ons aan. We zetten verschillende opties op een rij, gaven hen advies en schreven een communicatieplan en -strategie uit rond drie orgelpunten: een adembenemende beursstand, een knappe tijdlijn en een vernieuwde catalogus.

 

De wortels van Van Hulle

De stand moest de specialiteit van de Van Hulles –het aanbieden van de wortel van een plant- in één blik duidelijk maken. Een speciale lichtinval op een wortel in een zuilvormige vaas zorgt meteen voor magie. Sterke wortels, duurzame groei, inderdaad. De qua formaat aanpasbare beursstand ademt groen, natuur en rust uit, maar oogt tegelijkertijd zeer dynamisch. Net zoals de Van Hulles zijn.

Tijdslijn van 360 cm lengte voor 222 jaar geschiedenis

222 jaar geschiedenis weergeven kan op verschillende manieren. Een gortdroge opsomming van feiten en jaartallen is een optie. Maar het kan ook anders. De geschiedenis van de Van Hulles, van voorvader Bernardus tot nu, gaven we vorm in een knappe tijdslijn van 360 cm lengte, bedrukt aan voor- en achterzijde. De tijdslijn werd accordeongewijs opgevouwen tot een handzaam A5-je.

Hebbeding om trots op te zijn

Het accordeonsysteem stelt de lezer in staat de tijdslijn constant door te draaien, van 1769 tot 2014. Net zoals de gebeurtenissen in het verleden loopt alle info naadloos in elkaar over. De geschiedenis van de Van Hulles wordt doorspekt met feiten uit de geschiedenis van Maldegem en de wereld. Originele foto’s, historische tekeningen en kaarten, zorgen voor de fleurige toets. Het resultaat? Een hebbeding om trots op te zijn, samen met een fraai vormgegeven catalogus verspreid aan alle klanten.

 

Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!