Branding TECHBOX: 1 plus 1 plus 1 veel meer dan drie

Tags: content, marketing & concept, communicatieadvies

branding TECHBOX

Kurt Declerck van BCV Works, gespecialiseerd in ventilatiesystemen, zag het groot. Technisch totaaloplosser worden, dat was zijn doel. Een fusie met een aantal complementaire installatiebedrijven was zijn droom. Kurt ging voor de branding van zijn ‘nieuwe’ bedrijf op zoek naar een communicatiebureau dat van wanten wist op het vlak van (employer) branding, communicatie, grafische opmaak, websitebouw, naamgeving ... U raadt het al: hij klopte aan bij Magelaan.

Branding voor nieuw fusiebedrijf

BCV Works, ontwerper en installateur van ventilatiesystemen, wou totaaloplosser worden in chauffage, sanitair en koeling. Fusioneren met andere bedrijven bleek de enige mogelijkheid. Na tal van constructieve gesprekken nam hij de B2B-activiteiten over van KLIMA+, waar Ampen uit Poperinge (cv en sanitair), SDB uit Bredene (ventilatie en aircotechnieken) en Verschueren & De Vos uit Oudenaarde (cv en sanitair) deel van uitmaken. Elk installatiebedrijf kon zijn deskundigheid binnen de HVACS-technieken verder inzetten, maar nu onder een en dezelfde naam: TECHBOX.

Zoektocht naar nieuwe naam

De zoektocht naar een goede naam was geen sinecure. We moesten rekening houden met de verschillende specialisaties — ventilatie, heating, sanitair en koeling — zowel voor een B2B- als B2C-publiek. Een naam die zou verwijzen naar één enkele expertise dekte de lading niet. Ook de nieuwe schaalgrootte, het feit dat het nieuwe bedrijf vanaf nu alle bouwtechnische technieken in één totaalpakket kon aanbieden, moest in de naam vervat zitten. De brainstormsessie van de Magelaan-creatievelingen leverde de naam TECHBOX op.

Logo’s van de verschillende entiteiten

De drie entiteiten behouden hun deskundigheid en krijgen dan ook hun eigen logo én kleurpallet. Het TECHBOX-logo krijgt een overkoepelende functie. Uiteraard hebben we ervoor gezorgd dat alle kleuren van alle logo’s complementair zijn. Dat ze allemaal dezelfde opbouw hebben en even groot, informatief en aantrekkelijk zijn. Deze kleuren vormen ook de basis voor de website TECHBOX.be. De baseline, Masters in Installation, vat de boodschap bondig samen.

Rijkdom van TECHBOX? Het deskundig personeel

TECHBOX wil enkel werken met de beste medewerkers in een gamma van knelpuntberoepen. De enige manier om uitmuntend technisch geschoolde medewerkers aan te trekken is fors te investeren in het personeel en de omkadering. TECHBOX investeert als modelwerkgever dan ook zwaar in zijn personeel opdat elke individuele medewerker zich trots personeelslid zou noemen. Iedereen wordt voortdurend bijgeschoold om mee te zijn met de nieuwste bouwevoluties en trots te zijn op wat ze kennen en kunnen. Gevolg? Het personeel voelt zich goed in het bedrijf en dragen fier de juiste waarden uit. Bij die personeelsgerichtheid komt een puik staaltje employer branding kijken.

Bekendmaking fusie tegelijk aan personeel en pers

De fusie werd voor de medewerkers tot op het allerlaatste moment geheim gehouden. Precies op het ogenblik dat ze werden geïnformeerd over de fusie, werd ook de pers geïnformeerd. De nu in het totaal 110 personeelsleden zagen meteen de meerwaarde van de samenwerking in. Onmiddellijk na de bekendmaking kregen ze hun eigen gepersonaliseerde frigobox met daarop een sticker van TECHBOX. Ze trokken grote ogen toen ze buiten de eerste bestelwagen zagen die we hadden laten bestickeren met het TECHBOX-logo. Leuke opdracht, zo’n allesomvattende branding. Nog is het niet gedaan. Er volgt nog een grootse campagne. Maar daarover meer in een volgende blog.

Pakken we ook jouw branding aan?

Neem contact op met Leander De Cauter voor meer info.

Wat is branding?

branding TECHBOX

Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!