Complete make-over voor Baert

Tags: digitaal, huisstijl, print, marketing & concept, communicatieadvies, grafisch ontwerp & lay-out, webdesign

Elke honderdjarige kan een facelift gebruiken. Logo, huisstijl, catalogus, kantoren én website kregen een volledige make-over. De website van Baert is nu een kleurrijke webshop met een state-of-the-art-bestelmodule.

Baert blies honderd kaarsjes uit, hun website tien. Die moest dus worden aangepast aan de regels van webshops anno 2016. Baert verkoopt didactisch (knutsel)materiaal, klasmeubilair en educatief speelgoed en richt zich in de eerste plaats op de onderwijswereld. Elk jaar opnieuw levert het bedrijf een vuistdikke papieren catalogus af met een overzicht van het nieuwste assortiment educatief materiaal. Nu staat ook die catalogus volledig online, gekoppeld aan een gebruiksvriendelijke bestelmodule.

baert

Online shop anno 2016 voor Baert

We hebben de hele bestelflow met een eigentijds oog bekeken en herdacht. Belangrijk is dat de eindgebruiker snel én efficiënt zijn materiaal kan bestellen. Via wireframes volgden we het klikpad van de gebruikers en legden die vast. Aan de hand daarvan konden we snel toetsen of een idee wel gebruiksvriendelijk was uitgewerkt. Op dat moment primeerde de inhoud. Het esthetische kwam pas later.

Speels en kleurrijk up front, complex back-end

Felle kleuren én structuur zijn basic. De producten vind je gestructureerd terug, je kan de website makkelijk doorbladeren en hier en daar vind je een guitig filmpje. Alles ziet er eenvoudig en aantrekkelijk uit, maar de achterliggende programmatie is vrij complex. Zeker het bestelgedeelte. Een voorbeeld? Elk artikel op de webpagina linkt naar zijn plaats in de 800 pagina’s tellende catalogus.

Nog veel meer nieuw

Om ‘100 jaar Baert’ te vieren, deden we nog veel meer. We ontwierpen een nieuw logo dat uitstraalt waar Baert voor staat. De grote B in het logo springt meteen in het oog, maar vrijwel gelijktijdig zie je ook de kleurrijke vormen, sterretjes, plusjes, bolletjes, streepjes in diverse kleuren en groottes. Opwekkend, optimistisch, olijk. Dat zijn de adjectieven die bij het logo horen. We realiseerden ook een feestelijke afgeleide voor de verjaardag. En dat was niet alles. Een nieuw logo betekent ook nieuw briefpapier, enveloppes en visitekaartjes: elk personeelslid kreeg zijn eigen kleurtje. We creëerden ook hun nieuwe beursbanner, opgebouwd uit vier grote kleurrijke panelen.

Nieuw gebouw

Na 100 jaar was ook het gebouw te klein geworden. De uitbreiding zelf lieten we over aan architecten en aannemers. De aankleding, inclusief gevelbekleding, is dan weer van onze hand. Magelaan zorgde voor de kleurrijke inkom - ook het ontwerp van de zetel - en voorzag de muren van opvallend roze behangpapier waarop meer dan levensgrote afbeeldingen van lachende kinderen staan. In de showroom springen de vele kleuren in het oog. De raamstickers, de bekleding van de muurtjes, de signalisatie van de rekken en de magneetstickers, allemaal het werk van Magelaan.

baert
baert





Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!