Magenda: conversatieplan in een unieke jaarkalender

Tags: content, marketing & concept, communicatieadvies, copywriting & redactie

Uniek eindejaarscadeau van Magelaan

Magelaan geeft haar klanten en leveranciers een origineel cadeau bij de start van 2017: de Magenda – een samentrekking van Magelaan en agenda, maar dat had u al begrepen. Hierin staan alle door ons bekende dagen en weken van allerlei issues. Het conversatieplan in de Magenda is goed om te gebruiken als onderdeel van je conversation management, je content management, je social media strategie of je content strategie. Hoe je het ook noemt, en hoe je het ook spelt.

Conversatieplan met bloedernstige tot hilarische issues

We gebruiken het Engelse woord issue omdat dat nog het best aangeeft waar het om gaat: een bepaald thema wordt die dag in de schijnwerper geplaatst. Issues kunnen ernstig en pertinent zijn, denk maar aan de Werelddag tegen kanker of de Internationale dag van de verdraagzaamheid. Die dagen herinneren de mensen eraan dat kanker nog lang de wereld niet uit is, of dat verdraagzaamheid geen evidentie is. Die onderwerpen vragen om een ernstige aanpak en een ingetogen benadering. Maar niet alle dagen zijn zo ernstig. Neem nu de Werelddag van het orgasme, de No Pants Day of de Internationale Capslockdag. Wist u dat die bestonden?

Magenda als handig hulpmiddel in je social media strategie

Waarom dit cadeautje van Magelaan? Omdat we een marketing- en communicatiebureau zijn en onze klanten op die twee vlakken willen helpen. Alle bedrijven en organisaties moeten constant met hun klanten in contact blijven. Want die willen weten welke producten of diensten er verkocht worden, waar het bedrijf of de organisatie voor staat en hoe zij zich maatschappelijk positioneren. En dat is nu net waar content marketing over gaat: inhoud brengen die mensen interesseert en die de eigen producten of diensten onder de aandacht brengt. Met deze issuekalender heeft u meteen boeiende onderwerpen zat om in uw communicatie te gebruiken. Onze Magenda kan deel uitmaken van uw conversation management.

Ideaal conversatieplan voor sociale media en blogs

De onderwerpen uit de Magenda zijn bij uitstek geschikt voor korte berichten op sociale media. De informatie ligt voor het rapen: tik in je browser gewoon de naam van de dag in en je krijgt meteen alle informatie voor een gepaste tekst. Wil je ernstige issues behandelen? Zorg er dan voor dat er een link is met je bedrijf, organisatie of de personen die er werken. Zomaar zeggen dat het Werelddierendag is, interesseert immers geen hond. Wel dat tien van de twaalf medewerkers een huisdier hebben, en er hilarische toestanden mee beleven. Met onze Magenda wordt jouw conversation management een fluitje van een cent. Posts op sociale media kan je niet alleen sturen – door reactie en interactie – maar ook makkelijk evalueren en meten. Superhandig.

Speciale afwerking van de gedrukte Magenda

Magelaan vindt een gedrukte kalender nog altijd mooier en handiger dan een elektronische. Bovendien besteden we bij al onze producties veel aandacht aan de vorm. Ook nu. Door een speciale vouwwijze is de agenda zeer compact en kan je onmiddellijk naar de gewenste maand. De techniek is uniek: er bestaat geen enkele machine die op deze manier kan vouwen. Onze Magenda’s zijn allemaal gevouwen door mensenhanden, made in Belgium.

Voor iedereen, dus ook voor u

Magelaan is trots op zijn issuekalender en zijn conversatieplan. We hebben er dan ook een behoorlijk aantal laten drukken voor onze klanten, leveranciers en sympathisanten. Wil je een digitaal exemplaar? Surf dan snel naar www.magelaan.be/magenda en vul het miniformuliertje in. Wil je een gedrukt exemplaar? Stuur ons dus even een mailtje met je naam en adres zodat we je de Magenda kunnen bezorgen. Wel snel zijn, want de voorraad is beperkt. En is die op, dan is er natuurlijk altijd nog de digitale versie. Toegegeven, niet zo sexy maar wel even handig.

Geïnteresseerd in de issuekalender van Magelaan, de Magenda?



Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!