Investeren in infografieken geeft je bedrijfscommunicatie een duidelijk toegevoegde waarde. Niet het minst op het vlak van SEO. Niets laat zich immers makkelijker delen dan een mooie visual en daarmee scoor je goed in Google. Infografieken zijn zo veel meer dan louter mooie plaatjes. Goede exemplaren bestaan uit een mix van data, design en verhaal. Voor zes van onze klanten –  De Punt, EROV, Sibelga, Toerisme Vlaanderen, VLM en Woodwize – brachten we de theorie in praktijk. Missie geslaagd?

Infografieken belangrijk in onze beeldmaatschappij

Je bedrijfsinformatie visualiseren via infografieken wordt steeds belangrijker. Mensen kijken nu eenmaal meer dan ze lezen en steken er ook meer van op. We goochelen even met cijfers: 65% van de bevolking is visueel ingesteld. Mensen die informatie krijgen via een plaatje onthouden er 80% van. Krijgen ze dezelfde info in een tekst aangeboden, dan blijft er amper 20% hangen.

Mogelijkheid om je te onderscheiden

Waarom een beeld gebruiken dat al 1000 keer eerder is gebruikt? Waarom niet meteen investeren in een fraaie infografiek? Je scoort ermee op het vlak van SEO, want mooie infografieken doen mensen kijken, klikken en delen. Afbeeldingen zijn zo deelbaar via Instagram of Pinterest.

Infografieken made by Magelaan

Voor onze klanten realiseerden we infografieken die lekker ogen én heldere en correcte informatie geven. We maken er verder geen woorden aan vuil. Kijk maar. Ook hier zeggen beelden veel meer dan woorden.

Een goede infografiek maken is specialistenwerk

Inzicht hebben in de integratie van tekst én beeld is nodig om tot een kwalitatief hoogstaande infografiek te komen. Je begrijpt dat zo’n visual niet tussen de soep en de patatten wordt gemaakt. En wellicht besef je ook dat je dat het best overlaat aan professionals als Magelaan. Kunnen we ook voor jou aan de slag?

Realiseren we ook voor jou zo’n mooie en efficiënte infografiek?

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!