Je slaap laten voor een meeting? Neen toch!

Tags: digitaal, print, referentie, marketing & concept, copywriting & redactie, grafisch ontwerp & lay-out, fotografie

Je bent buitenlander en wilt een perfecte meeting organiseren? Kies dan voor Vlaanderen of Brussel. Alleen dan slaap je op beide oren.

Een beetje marketing voor een meeting kan nooit kwaad

Magelaan creëerde een aantrekkelijke Engelstalige inspiratiebrochure van 36 duurzame pagina’s die het meeten in Vlaanderen in the picture zet, vooral naar buitenlanders. Zowel op als rond de cover zit een origineel en stijlvol slaapmasker. Dit gadget is dus tegelijk de verpakking én extra promotie: wie een event of een meeting organiseert in Vlaanderen, kan het masker inruilen voor een streekproductenmand.

Twee covers, inspirerende fotografie

De brochure heeft twee aantrekkelijke covers: van een man en een vrouw. Handig, want op die manier overtuig je in één slag beide seksen om een meeting in Vlaanderen te organiseren. De brochure moest inderdaad vooral verleiden en in die opzet zijn we aardig geslaagd. De inhoudstafel waaiert stijlvol uit over een spread van twee pagina’s. De amusante begeleidende foto illustreert de titel Take a peek en verwijst met een knipoog naar het slaapmasker. Iedere meeting city krijgt zijn eigen dynamische lay-out én de fotografie (i.s.m. Lieven Dirckx van Studio AvantGand) springt er altijd creatief uit.

Stijlvolle copy nu ook op tablet

De dienst Toerisme van de verschillende provincies leverden ons de basisteksten in het Engels aan. Samen met een Engelstalige copywriter gingen we op zoek naar een uniforme stijl om de steden een voor een verleidelijk voor te stellen. We bedachten voor elk onderdeel catchy, uitnodigende en alleszeggende titels als Let’s meet, Must do, Try this, Sleep tight, Call me, …. Titels die stuk voor stuk uitnodigen om te gaan bladeren in de papieren versie of klikkend op onderzoek te gaan in de tabletversie.

Plan van samenwerking

Van meet af aan hebben we een fijne samenwerking op poten gezet tussen klantenbegeleider, ontwerper, fotograaf én de teams van Toerisme Vlaanderen. Altijd was er ruimte voor overleg, uitwisseling, communicatieadvies, … Eén aanspreekpunt bij Magelaan – en zijn tandem – zorgde ervoor dat het globale beeld bleef kloppen en dat alle deelaspecten eenzelfde look & feel hadden. Bij de creatie en de opmaak voorzagen we voldoende tijd voor de correctierondes en kwaliteitscontrole. Alleen zo bereiken we wat we willen: een perfect eindresultaat dat er stáát.

Terug

Zin in meer?

schrijf je dan in voor de magelaan nieuwsbrief!