Oost-Vlaanderen opnieuw gelanceerd
Innovation Playground wil samenwerking stimuleren en investeringen aantrekken. Piet Baeke, verantwoordelijke communicatie, brak zich het hoofd over de volgende vragen:
“Hoe bereiken we innovatieve ondernemers?” en “Hoe laten we hen weten dat ze van harte welkom zijn in Oost-Vlaanderen, dé plek om inspirerende gelijkgestemden te vinden?”
Aanpak
We deden een uitgebreide bevraging bij innovatieve onderzoekers en investeerders, start-ups en ondernemers om uit te vissen waar hun noden liggen.
Op basis van een uitgebreid UX-Designrapport werkten we vervolgens een volledig nieuwe website uit met aandacht voor verschillende sectoren: Zorg, Materialen, Digitaal, Slimme Logistiek, Bio-economie & Cleantech, Agro & Voeding.
Ook stonden we in voor de lancering van het project. In een tof en dynamisch ‘slinky wizzard’- lanceringsfilmpje nodigden we ondernemers uit om een partnership aan te gaan met Oost-Vlaanderen én geïnspireerd te worden.
Concept
In Oost-Vlaanderen doen ze de dingen net iets anders. De nieuwste ideeën groeien en de wildste plannen klikken in elkaar. Alles verloopt vlot en speels, als het ware in een speeltuin.
De slogan van Innovation Playground luidt: “Where business is not as usual”. Bij een unieke slogan als deze hoort een even uniek UX-Design die vertrekt van wat het doelpubliek verwacht, en niet zozeer vanuit het eigen aanbod.
Die denk- en werkwijze heeft zijn invloed op de webstructuur en waar welke informatie op welke manier komt te staan. Innovation Playground wordt één overzichtsplatform met verschillende logisch ingedeelde sectoren. Gebruikservaring staat voorop.
“Het onderzoek dat Magelaan uitvoerde maakte veel duidelijk. De opbouw en navigatie van de website die daarop geënt werd zorgde voor een eindresultaat dat specifiek op onze gebruikers gericht is. En daar zijn we héél tevreden over!" - Piet Baecke