“Onze koepel werkt met een waaier aan stakeholders, maar die zijn allemaal zo verschillend van elkaar. We zijn op zoek naar een professionele branding die hen allemaal aanspreekt. Hoe gaan we daarbij het best te werk?”
Met die vraag klopte Sandrine Jung, communicatiecoördinator van Patiënt Expert Center, bij Magelaan aan.
Aanpak
Patiënt Expert Center vertelde ons voluit over hun werking, visie en missie, en over hun stakeholders.
Rond de centrale figuur van de patiënt cirkelen patiëntenverenigingen, ziekenhuizen, farma- bedrijven én patiëntexperten. En al die stakeholders horen onder één koepel samen.
In eerste instantie besloten we alle partijen en hun wisselwerking visueel te integreren.
Concept
We ontwikkelden een aantrekkelijk logo waarin alle verschillende groepen hun plaats krijgen.
In het midden van het logo zie je een blauwe bol die symbool staat voor elke patiënt. Daarrond cirkelen bedrijven, overheid, artsen en ziekenhuizen, elk in hun eigen kleur.
In de buitenste kring cirkelen dan weer de patïentenexperten. Zij staan de stakeholders bij in het verzorgen van de patiënt en baseren zich daarbij op hun ervaring en medische opleiding.
De huisstijlkleuren in het logo zie je gestructureerd terugkomen doorheen de hele website van Patiënt Expert Center.
Een powerpointpresentatie, sjablonen en een elektronische nieuwsbrief maken de branding af.