13/11/17
Met een blog geef je je bedrijf een gezicht en bewijs je je deskundigheid. Hoger scoren is het gevolg want Google beloont unieke content. Waar wacht je eigenlijk nog op?
Je bent nooit klaar met SEO
Want hoe geoptimaliseerd je website ook is, het is belangrijk dat je regelmatig nieuwe content toevoegt. En dat je die ook verspreidt via sociale media. Je hoort je website dynamisch te houden en ervoor te zorgen dat de kennisbank die je doorspeelt aan je klanten steeds groter wordt. Dat lukt wonderwel via blogs. Via je blogteksten toon je je deskundigheid, verhoog je je geloofwaardigheid, toon je je persoonlijkheid en bouw je vertrouwen op. Stuk voor stuk basiselementen in het zakendoen. Het resultaat van al die inspanningen? Meer naambekendheid, meer relevante bezoekers , meer omzet.
Hoe hoger scoren in Google? Start bij de basis
Het succes van je website staat of valt met het gebruik van de juiste zoekwoorden, maar dat wist je al. Hetzelfde geldt voor je blogs. Je schrijft toch geen blogs rond sleutelwoorden die niemand zoekt? Doe dus eerst een onderzoek naar de juiste zoekwoorden die mensen in Google intypen om jouw dienst of product te vinden. En bouw daar je blogteksten rond. Merk je dat de concurrentie op die zoekwoorden extreem hoog is? Ga dan op zoek naar combinaties van zoekwoorden om je diensten en producten vindbaar te maken. Een voorbeeldje verduidelijkt dit meteen. Heb je een schoenwinkel in Gent? Dan kamp je wellicht met serieuze concurrentie op het vlak van zoekwoorden als schoenen Gent, goedkope schoenen, sportschoenen. De concurrentie zal al wat haalbaarder zijn als je teksten bouwt rond: trendy vrouwenschoenen op lage hakken.
En dan bloggen maar!
We hoeven wellicht niet meer uit te leggen wat bloggen is? Een blog is een korte tekst van circa 300 tot 500 woorden. Maar teksten van 2000 woorden komen meer en meer voor. Google lijkt immers de voorkeur te geven aan lange teksten, net omdat ze zoveel content geven. Google beloont unieke content en straft plagiaat resoluut af. Kopieer dus niet maar schrijf unieke en originele teksten over jouw dienst en/of product. Die heb je trouwens zo bijeengeschaard. Stel jezelf bijvoorbeeld eens de vraag wat je klanten willen en moeten weten over jouw dienst of product. De mogelijke onderwerpen stromen je zo tegemoet.
Als bedrijf toon je je persoonlijkheid
Blogs, ook bedrijfsblogs, schrijf je in een persoonlijke(r) stijl en je geeft de lezer de kans te reageren. Dat maakt van bloggen het ultieme wapen om je contentmarketing mee te sturen en te beïnvloeden. Je beantwoordt reacties en via je antwoorden toon je een menselijker gelaat, soms zelfs met wat humor – graag zelfs. Andere keren vertel je (spontaan) hoe (duurzaam) je bedrijf opereert. Je doet kortom aan contentmarketing. Magelaan biedt trouwens contentabonnementen aan, zo zorgen ze ervoor dat er regelmatig een blog verschijnt op op voorhand duidelijk vastgestelde onderwerpen, rond de juiste zoekwoorden.
Voordelen van een blog?
Je blog is een prachtmiddel om klanten aan jou te binden. Een blog opent je bedrijf naar je klanten, maakt het toegankelijker en transparanter en geeft het een menselijk gelaat. Je kan je blog ook inzetten als pr- en marketinginstrument. Door via je blog nieuwe ontwikkelingen binnen je bedrijf en branche mee te delen, toon je dat je onderneming voorop loopt. Door te reageren op actuele topics, toon je je deskundigheid. Maar je blog is bovenal een middel om je SEO te verhogen. Google is immers gek op content, en dus ook gek op mensen en bedrijven die content delen. Google beloont je daarvoor met een hogere ranking in zijn zoekmachine. En wat was alweer het resultaat hiervan? Meer naambekendheid, meer relevante bezoekers en meer omzet.
Besluit: begin vandaag nog te bloggen!
Beantwoordt dit je vraag “Hoe hoger scoren in Google?” Waar wacht je nog op? Begin vandaag nog te bloggen. En als je het schrijven niet in je vingers hebt, doe dan een beroep op iemand die het SEO-bloggen wel onder de knie heeft. De copywriters van Magelaan bijvoorbeeld. Veel succes!