16/04/19
Magelaan realiseerde de branding van Wase Werkplaats en gaf de drie belangrijkste maatwerkdiensten, W-pharma, W-Technics en W-Green, een eigen gezicht.
Niet één maar vier afdelingen
- W-pharma: hier verpakken goed opgeleide maatwerkers geneesmiddelen voor industrie, ziekenhuis- en zorgsector. Om tegemoet te komen aan de uiterst strenge regels op het vlak van veiligheid en hygiëne investeerde Wase Werkplaats miljoenen in zijn hoofdkwartier in Temse.
- W-green: deze divisie in Beveren focust op duurzaam groenbeheer voor openbare besturen en de regionale industrie.
- W-technics: deze afdeling in Zele biedt technisch maatwerk voor de industrie.
- Ten slotte is er nog Wase Werkplaats zelf die als overkoepelende brand dienst doet als rekruteringswebsite. De mooie tekeningen, ook in huis gemaakt, symboliseren de maatwerkers.
We gaven elke divisie een eigen gezicht!
Magelaan stond in voor de branding van Wase Werkplaats
Voor elke afdeling creëerden we een mooi kleurrijk logo en trokken we de tint door naar de respectieve websites.
- W-green toont een typisch warme, lichtgroene natuurkleur,
- W-pharma baadt dan weer in een iets koeler blauw.
- W-technics kleurt prachtig bordeauxrood,
- en de overkoepelende Wase Werkplaats-website bestaat uit een mengeling van donkergroen en wit.
We hebben de vier websites trouwens qua lay-out, kleur én tekst harmonieus op elkaar afgestemd. Daarmee wilden we aantonen dat ook hun werkzaamheden harmonieus en gestructureerd verlopen. Elke afdeling heeft een eigen gezicht, maar behoort toch duidelijk tot een en dezelfde groep.
Heeft trouwens ook positieve gevolgen voor hun employer branding. Want ook zij zoeken regelmatig personeel.
Geïnteresseerd in andere voorbeelden van brandingprojecten gerealiseerd door Magelaan?
Maatwerk in signalisatie, belettering, zelfs opleiding
Net zoals we de signalisatie verzorgden voor Bedrijvencentrum De Punt realiseerden we ook de volledige signalisatie onderdeel van de branding van Wase Werkplaats. De grote verlichte borden maken het bestaan van W-pharma opvallend duidelijk aan iedereen die voorbijkomt. We staken ook het hele wagenpark in een opvallend harmonieuze en herkenbare belettering.
Verder onderstreepten we het belang van goede communicatie. Zo gaven we de medewerkers een praktische opleiding ‘Hoe LinkedIn echt te gebruiken?’. In het communicatie- en marketingrapport dat we ter voorbereiding van de branding hadden geschreven, hadden we hen al de raad gegeven dat ze meer energie moesten steken in een betere communicatie. En we hebben het gemerkt, sinds de LinkedIn-opleiding zet Wase Werkplaats heel wat meer nieuws online, en ze doen dat goed.