25/06/14
De websites van drie complexe organisaties – VIVO, VSPF en ICOBA - inhoudelijk bijsturen en herstructureren. Je moet het maar doen. Met dank aan Magelaan kan elke bezoeker vanaf nu recht op zijn doel af.
De websites van drie uiterst complexe organisaties – VIVO, VSPF en ICOBA – inhoudelijk bijsturen en herstructureren. Je moet het maar doen. Magelaan plaatste de nodige wegwijzers opdat elke bezoeker vanaf nu recht op zijn doel af kan.
Volledig websitetraject
nIn de pre-fase klopten VIVO, VSPF en ICOBA aan bij Magelaan om een oplossing te vinden voor hun websites. Daarop was zo’n ongestructureerd overaanbod aan info te vinden, dat het voor de bezoeker quasi onmogelijk was om de weg te vinden. Ons traject was van meet af aan duidelijk: eerst inhoud analyseren, dan structuur bepalen. We gingen samen met een 20-koppig team strategisch op zoek naar overlappende content. En die was er wel degelijk, want elk van de drie organisaties bedienen hetzelfde doelpubliek. In de build-fase programmeerden we ten slotte een systeem waardoor VIVO, VSPF en ICOBA automatisch teksten van elkaar kunnen overnemen.
Conclusie
We bereikten heel wat meer dan een restyling van de drie websites. We dachten mee met de klant over inhoud, opmaak, structuur en het gemak waarmee de juiste informatie moet worden gevonden. Het visuele, de lay-out, de kleuren, kortom, de look and feel waren dan weer onze individuele verdienste.