Waarom helder bedrijfsadvies nodig is
30/09/20
Waarom helder marketing- en bedrijfsadvies nodig is? Omdat een beroep doen op een derde, onafhankelijke en neutrale partij je helpt om de juiste beslissingen te nemen.
Bedrijfsadvies nodig? Klop dan aan bij Magelaan, hoe groot of klein je vraag ook is. Bij ons kan je terecht voor deskundig en betaalbaar marketing- en bedrijfsadvies, doelgroepenanalyse, marktpositionering, contentmarketingplannen, hulp bij strategische beslissingen en employer branding.
Ondernemingen doorlopen drie fasen: kinder-, puberteit en volwassenheidsfase, elk met zijn eigen problemen en uitdagingen.
Weet je wat zo cruciaal is in elk van die periodes? Dat je je als ondernemer laat adviseren, niet alleen door je Raden van Bestuur en Advies, maar ook door een of meerdere neutrale derde partijen. Door deskundigen die expert zijn in hun vakgebied, een ander dan dat van jou.
Mensen die:
- met je meedenken en je begeleiden,
- erin slagen je op een correcte manier vooruit te helpen,
- en die fungeren als klankbord.
“Een derde partij merkt vaak zaken op die jij en je medewerkers niet meer opmerken.”
Marketing- en bedrijfsadvies start met doelgroepenanalyse
Hoe zet je je product in de markt? Waar wil je naartoe? Wie wil je bereiken en hoe? Merk je dat je niet zo goed bezig bent? In dat geval is een doelgroepenanalyse op zijn plaats. Je huidige klanten ken je wellicht, maar als je ook een goed zicht hebt op je potentiële klanten, dan opent zich een weg vol opportuniteiten.
Als je je doelpubliek kent, heb je een basis voor efficiënte en succesvolle communicatie. Zelfs als je weet waar je naartoe wilt, waar je bedrijf voor staat en wat je sterktes en zwaktes zijn, is een aanvullende doelgroepenanalyse meegenomen. Al was het maar om ook je ideale klanten in kaart te brengen.
Magelaan analyseert de demografische kenmerken van je huidige en ideale klanten, hun gedrag, houding en levensstijl. Ten slotte bekijken we hoe jij hun probleem kan oplossen.
Kortom, van ons krijg je deskundig en betaalbaar bedrijfsadvies, naast marketing- en communicatieadvies.
Extra marktpositioneringsoefening welkom
Inderdaad, als je de doelgroepenanalyse aanvult met een marktpositioneringsoefening weet je niet alleen goed wie je (ideale) klanten zijn, maar ken je ook hun interessegebieden én de problemen waarvoor ze oplossingen zoeken, en kan je er dus beter op inspelen.
Door een extra marktpositioneringsoefening kom je bovendien te weten wat je onderscheidt van je concurrenten. Een dergelijke oefening richt zich op alle facetten van je bedrijfsvoering, het stelt de identiteit van je bedrijf scherp en legt de doelen voor de toekomst vast. Die zijn steeds gericht op gestructureerde groei en hogere rendabiliteit.
“Door een extra markpositioneringsoefening kom je te weten wat je onderscheidt van je concurrenten.”
Bedrijfsadvies stevig fundament voor je contentmarketingplan
Met de kennis die we uit de doelgroepenanalyse en marktpositioneringsoefening hebben gehaald beantwoorden we de volgende vragen:“Via welke kanalen, met welke boodschappen én wanneer bereiken we je doelgroepen?”. De antwoorden monden uit in een contentmarketingplan dat concreet aangeeft op welk moment we welke boodschappen uitsturen naar welke doelgroepen.
Het plan bevat onderwerpen om te verspreiden op sociale media, om over te bloggen, online video’s op te nemen, e-books uit te werken, infografieken te ontwikkelen …
Dit contentmarketingplan is bij voorkeur klaar wanneer je je (nieuwe) website lanceert. Een goede website alleen volstaat immers niet meer om je bedrijf te doen groeien. Je hoort die regelmatig aan te vullen met interessante en deskundige informatie voor je doelpubliek.
Meteen dubbele winst: doordat je op die manier je expertise toont aan je klanten, win je hun vertrouwen.
Een contentmarketingplan geeft aan met welke informatie je je website verrijkt én op welk moment. Met een contentabonnement van Magelaan volg je dat feilloos op.
“Je toont je expertise aan je klanten en wint hun vertrouwen.”
Profiteer van onze kmo-portefeuille
Weet je wat naast dit alles ook meegenomen is? Dat je voor dit deskundig en betaalbaar bedrijfsadvies een beroep kan doen op de kmo-portefeuille van Magelaan. In dat geval geniet je een jaarlijkse tegemoetkoming tot 30% van de factuurprijs voor communicatieadvies. Let wel: de adviesvragen die we behandelen hoeven niet altijd te focussen op de grote strategische beslissingen.
We staan ook klaar voor de kleinere deelvragen over communicatie of marketing die maar een paar uur van onze tijd in beslag nemen. We bekijken je vraag, denken erover na en bezorgen je een antwoord. Dat alles tegen een betaalbaar uurtarief mét als kers op de taart onze kmo-portefeuille.
Klop gerust bij ons aan, hoe groot of klein je vraag ook is. We helpen je graag opnieuw het bos door de bomen te zien.