say hi!
Effectieve campagnes en sociale media-strategieën

Welkom bij Magelaan, de partner die je meeneemt doorheen de wereld van effectieve campagnes en sociale media-strategieën. Hieronder ontdek je hoe Magelaan jouw bedrijf naar nieuwe hoogten kan tillen door middel van doordachte campagnes en een doeltreffende aanpak op sociale media.

Deel deze blog

Duik met ons mee in de essentiële aspecten van contentplanning, Google-advertenties, legale verkoop op Facebook, succesvolle campagnes en sociale media, en nog veel meer.

Onze Magenda, de mooiste inhaakkalender

Wil je een sterke online aanwezigheid opbouwen? Dan begrijp je het best de kracht van een goede inhaak- of contentkalender zoals onze eigen Magenda. Ideaal om te gebruiken als basis voor een strategisch conversatieplan.

De Magenda staat op onze website, voor iedereen gratis en voor niets te downloaden. Profiteer ervan!

Deze praktische Magenda is een essentieel hulpmiddel voor elk bedrijf dat betrokken is bij contentmarketing. Je kan de kalender gebruiken als basis om jouw merk in de schijnwerpers te zetten, het vertrouwen van bestaande klanten op te bouwen en nieuwe klanten te vinden.

De contentkalender biedt allerlei thematische en onderwerpgerichte dagen, waardoor je nooit meer hoeft te zoeken naar inspiratie voor je sociale media-communicatie.

Wie onze Magenda gebruikt, bespaart zichzelf veel tijd en geld. Je kan je immers richten op specifieke dagen en je weet al ruim van tevoren waarover je het kunt hebben op sociale media.

Met een contentkalender pak je je contentmarketing, campagnes en sociale media gestructureerder aan.

Adverteren op Google met hulp van Magelaan

Je bent al overtuigd van de vele voordelen van adverteren op Google? De belangrijkste is dat je ermee opvalt in een immens competitieve digitale ruimte.

Magelaan helpt je graag te adverteren op Google. We beperken ons daarbij niet alleen tot Google maar bieden ook hulp bij het adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn.

Als Google certified partner raden we sterk aan te adverteren op Google vanwege de consistente resultaten. Google ads of SEA laat toe om gericht te gaan targetten op bepaalde criteria. Op die manier komt je marketingbudget bij de juiste mensen terecht en bereik je de maximale ROI.

We analyseren altijd het beste budget voor het gewenste resultaat. En we bepalen de optimale kosten per klik via een analyse van de budgetcurve.

Let wel, elke bekendmakingscampagne voor je bedrijf, product of dienst via betaalde advertenties, ook op Facebook en Instagram, laat toe om heel specifieke criteria in te stellen over wie je wil bereiken.

Legaal verkopen op Facebook

Wist je dat er essentiële richtlijnen zijn voor een legale verkoop op Facebook? Besef dat verkopen op Facebook nog altijd een handelstransactie is. Je houdt je dan ook het best aan de wettelijke voorschriften.

Zo is het belangrijk duidelijk te communiceren over het recht van de koper op een bedenktijd van 14 dagen en informatie te verstrekken over betalingsmethoden, wettelijke garanties en klachtenprocedures.

De Facebook-specialisten van Magelaan helpen je graag om aan alle regelgeving te voldoen, de juiste doelgroep te targetten en effectieve copy te creëren. Zo kun je met succes je producten of diensten legaal verkopen op Facebook.

Houd ook rekening met de zeven verplichte bedrijfsgegevens op Facebook!

Bedrijven zijn verplicht om bepaalde bedrijfsgegevens op hun Facebookpagina te vermelden zoals adres, contactgegevens en registratienummers. Daarnaast moeten ze voldoen aan privacywetten en duidelijke informatie bieden over prijzen, aankoop- en leveringsvoorwaarden.

Om hoge boetes te vermijden is het belangrijk jouw bedrijfsgegevens regelmatig te controleren en bij te werken op Facebook, sociale media en de website.

Effectieve strategie voor campagnes en sociale media

Het belang van een uitgekiende strategie voor campagnes en sociale media is niet te onderschatten! Dat illustreren we aan de hand van de campagnes voor Febi en Woodwize.

FeBi-campagne

FeBi vzw benaderde Magelaan om een campagne te ontwikkelen die mensen motiveert om te kiezen voor een baan in de zorg. Omdat Magelaan altijd beschikbaar is om te helpen bij het opzetten van succesvolle campagnes en sociale media op maat, zeiden we volmondig “Ja!”.

De campagnefilmpjes werden in verschillende lengtes geproduceerd en leverden goede resultaten op via Facebook en Google-ads.

Het resultaat was boven alle verwachtingen, de campagne moest zelfs vroegtijdig worden stopgezet omdat hij zo succesvol was. In totaal hebben 869 mensen zich aangemeld voor het opleidingsprogramma.

Legaal verkopen op Facebook? Het kan, je hoeft gewoon enkele regels te volgen.

Campagne voor Woodwize

Deze campagne richtte zich op het aantrekken van jongeren voor een duaal leerprogramma in de houtsector.

Ook deze campagne was heel succesvol. Met een budget van amper 28 euro bereikt hij 29.494 jongeren tussen de 13 en 25 jaar, en dat in slechts 11 dagen. In het totaal starten 73 jongeren met duaal leren en volgen 64 jongeren een IBO-traject in de houtsector.

Campagne voor Woodwize wil jongeren motiveren om te starten met opleiding Duaal Leren in de houtsector

De campagne maakte gebruik van de dubbele betekenis van het woord “zagen”, waarbij zowel de letterlijke betekenis van houtbewerking als de figuurlijke betekenis van klagen wordt benadrukt.

Een combinatie van campagnes en sociale media is een effectieve manier om succesvolle resultaten te halen.

Fondsenwerving via campagnes en sociale media

Ook een combinatie van campagnes en sociale media bewijst een meer dan krachtige tool voor fondsenwerking én communitybuilding.

Fondsenwervingscampagne voor Dyzo

Dyzo, een organisatie die zelfstandige ondernemers in moeilijkheden ondersteunt, vroeg Magelaan om een fondsenwervingscampagne op poten te zetten. Dat deden we graag.

Het campagnebeeld symboliseert een reddingsboei voor zelfstandigen in nood. Het campagnefilmpje belicht het verhaal van een ondernemer die door Dyzo werd geholpen.

Het promofilmpje verspreidden we via de digitale kanalen van Dyzo. Daarnaast schreven we een overtuigende fondsenwervingsbrief.

Het resultaat? Die campagne bracht maar liefst 49.157,49 euro op.

Reva leeft ook sterk op sociale media

Het strategisch conversatieplan voor REVA heeft als doel de positieve relatie met bezoekers te onderhouden, en dat lijkt uitstekend te werken.

Voor de tweejaarlijkse infobeurs voor mensen met een beperking hebben we een uitgebalanceerde strategie voor sociale media uitgeschreven. 20% van de content gaat specifiek over REVA, 80% is gerelateerd aan andere relevante onderwerpen.

We zetten aantrekkelijke beelden in om de aandacht van de volgers te trekken en stimuleren interactie door middel van Facebook-posts.

Extra tools voor succesvolle campagnes en sociale media

Aan de basis van elke succesvolle campagne ligt altijd een brainstorm met ons team creatieven.

Het belangrijkste bij een goede brainstorm is eerst de creativiteit te stimuleren. Door een positieve focusvraag te stellen en alle associaties toe te laten ontstaan de meest uiteenlopende ideeën. Negatieve vragen, antwoorden en reacties vermijden we.

Het doel is om ideeën te stimuleren en ze later pas kritisch te beoordelen.

We delen onze kennis graag en daarom stellen we onze brainstormtechnieken beschikbaar op één handige en gratis poster.

Nog succesvolle cases van campagnes en sociale media

Hieronder vind je nog een paar succesvolle cases van campagnes en sociale media die Magelaans expertise illustreren.

Advertentie voor de Vrouwenraad

Deze advertentie is genomineerd voor de Standaard Solidariteitsprijs XXL!

De Standaard nodigt elk jaar non-profitorganisaties en goede doelen uit om hun uitdagingen te delen via een creatieve advertentie. Uit het recordaantal van 120 inzendingen nomineerde De Standaard de 24 meest sprekende, en daar zat onze advertentie voor de Vrouwenraad bij!

Met het project ‘M²: Maak een einde aan menstruatiearmoede’ coördineert de Vrouwenraad 15 lokale projecten die menstruatieproducten verdelen en het taboe doorbreken.

Corona spel

Magelaan slaagde erin het bereik van het Corona spel met 1000% te vergroten.

De Vlaamse Vereniging ter Bevordering van de Kindergeneeskunde (VVBK) vroeg ons om het spel te verspreiden aan leerkrachten, ouders en kinderen. We pasten daarvoor uitgekiende campagnes en sociale media strategie toe. De campagne omvatte een professionele branding van de filmpjes en verspreiding op Facebook, TikTok en Instagram.

Door influencers in te schakelen en betaalde advertenties te plaatsen slaagden we erin de zichtbaarheid van de campagne enorm te vergroten. In slechts één week tijd werd kregen honderdduizenden mensen de filmpjes te zien.

De campagne werd een groot succes en bereikte in totaal 300.000 mensen.

Het Corona spel kende een ware boost via onze socialemediastrategie.

Conclusie

In een tijd waarin de digitale wereld steeds complexer wordt, blijkt de impact van sterke campagnes en sociale media-strategieën van onschatbare waarde. Magelaan staat garant voor effectieve en innovatieve benaderingen die bedrijven helpen op te vallen te midden van de digitale ruis.

Kies voor Magelaan en ontdek de kracht van doelgerichte communicatie in deze moderne tijd.

Neem nu contact op!

contacteer ons

Magelaan - Let's Create

Word geïnspireerd door onze nieuwsbrief!