Agfa
Ook de Belgische multinational Agfa-Gevaert Groep ontsnapt er niet aan. Ook zij zijn voortdurend op zoek naar nieuwe werknemers in een waaier van functies. Als het even kan mensen die in de buurt wonen en willen werken in een innovatieve omgeving.
“Er zijn toch Antwerpenaren genoeg die de capaciteiten hebben om bij ons te komen werken! Maar hoe bereiken we die?”, vraagt de HR-afdeling van Agfa ons.
Magelaan comes to the rescue.
Aanpak
We gaan resoluut voor nabijheid en herkenbaarheid en richten ons vooral op inwoners in regio Antwerpen die aan de slag willen in een toekomstgerichte onderneming in hun eigen achtertuin.
In alle visuals gebruiken we lokale herkenbare achtergronden, gebouwen waar je als het ware elke dag langsrijdt. Nabijheid laten we zien via beelden van het openbaar vervoer, een fiets, een step, te voet. De affiches hangen we uit in bushokjes. Advertenties verschijnen in Job@.
Concept
We gebruiken beelden van mensen die in Agfa werken en die vertellen wat zij van hun werk vinden. Zowel mannen als vrouwen, het maakt niet uit of hun naam Mohammed, Sara of Patrick is. Elk van hen is volwaardig lid van de Agfa-familie.
Een job bij Agfa is iets is om trots op te zijn. Want je werkt aan de wereld van morgen in een innovatieve omgeving.
”De wereld van morgen? Daar werk ik aan. Bij Agfa.”