Mo-Cyclette
Circulaire fiets, goed voor mens en milieu
Mo-Cyclette brengt als eerste in België een circulaire (bedrijfs)fiets op de markt. Duurzaam en lokaal geproduceerd in hun atelier in Lokeren door deskundige doelgroepmedewerkers. Hun specialiteit is het produceren, herstellen en onderhouden van fietsen. Van de vraag hoe ze een nieuw type fiets op de markt brengen, hebben ze echter minder kaas gegeten.
Maar niet getreurd, daarvoor bestaan er marketingbedrijven als Magelaan
Aanpak
Voor Mo-Cyclette voeren we een volledige studie uit van markt, concurrenten en potentieel. Aan de hand van een telefonische enquête polsen we bij verschillende ondernemers hoe zij tegenover een circulaire bedrijfsfiets staan.
Dat alles mondt uit in een lijvig verslag waarin we al onze bevindingen zoals SWOT-analyse en USP’s uiteenzetten, wat te benadrukken bij de verkoop, hoe de website aan te passen, hoe sociale media in te schakelen om de circulaire fiets bekend te maken.
Concept
De meeste mensen hebben er geen benul van wat een circulaire fiets is en welke positieve invloed die heeft op het milieu. Een bekendmakingscampagne op Facebook wordt de eerste stap. Wat is een circulaire fiets? Wie steekt die fiets in elkaar? Wat zijn de voordelen ervan?
De website van Mo-Cyclette vullen we aan met relevante blogs, SEO geschreven op basis van een sleutelwoordenonderzoek. De structuur van de website wordt herschikt in functie van het nieuwe aanbod en de webteksten krijgen een update.
Hoe een circulaire fiets in elkaar wordt gestoken maken we duidelijk aan de hand van een animatie. Verder ontwerpen we een beursstand waarmee ze zullen schitteren op Velofolies 2023, schieten een B2B-bedrijfsfilm en schrijven en ontwerpen een B2B-brochure. Wordt dus vervolgd.