say hi!

Wie zaagt het meest? Ma of pa?

De houtsector schreeuwt om goed opgeleid personeel. Veel te weinig jongeren kiezen voor een opleiding die leidt naar een job in de houtsector. En dat terwijl de sector zoveel mooie carrièrekansen biedt.

Woodwize, het sectorfonds voor houtverwerkende bedrijven, wil jongeren tussen de 16 en 18 jaar oud enthousiasmeren om een houtopleiding te volgen. “Kan Magelaan ons daarbij helpen?”

Uiteraard kunnen we dat!

Aanpak

In dit geval is het doelpubliek heel duidelijk afgelijnd en de boodschap ook: Woodwize wil jongeren tussen de 16 en de 18 overtuigen om een opleiding hout te volgen. De campagne voeren we heel bewust op Instagram, want dat is het kanaal waar je jongeren op terugvindt.

De keuze van kanaal alleen is echter niet voldoende. Om de aandacht van de jongeren te vangen moet je nauw aansluiten bij hun leefwereld. Ze zien zodanig veel opvallende zaken op hun tijdlijn passeren dat je boodschap er effectief moet uitspringen. Visueel én auditief.

Concept

Herkenbaarheid staat voorop. We kiezen voor een herkenbaar beeld van een zaagblad en combineren dat met het afgrijselijke geluid van een werkende zaagmachine.

Ook de slogans zijn herkenbaar en net daarom zo opvallend: ‘Uw ma zaagt!’ en ‘Uw pa zaagt!’

We hebben er meteen een AB-testing op losgelaten. De helft van de jongeren kreeg de ‘Uw Ma zaagt’-variant te zien en te horen, de andere helft de “Uw pa zaagt’-versie.

Eén variant ging overduidelijk met de meeste clicks lopen. Welke denk je?

Mail je antwoord maar naar letsconnect@magelaan.be. We laten je dan meteen weten of je goed zit.

Enkele rake cijfers? De Woodwize-campagne leidde 73 jongeren naar Duaal Leren en 64 naar IBO. Voor amper 28 euro bereikten we op 11 dagen 29.494 jongeren tussen de 13 en 25.

Let’s create together!

contacteer ons

Magelaan - Let's Create

Word geïnspireerd door onze nieuwsbrief!