say hi!

Ook een voorziening voor mensen met een beperking heeft baat bij een professionele branding. Den Dries in Evergem klopte hiervoor bij Magelaan aan.

Deel deze blog

Innovatie als motto van Den Dries

Den Dries in Evergem is een voorziening voor mensen met een mentale en fysieke beperking. Den Dries is altijd al haantje de voorste geweest. Zo introduceerden ze de methodiek ‘Gentle Teaching’ in België, en organiseren ze sindsdien het Gentle Teaching Congres. Maar je kent Den Dries vast en zeker ook van hun puike jaarlijkse organisatie van Rock voor Specials. Die dynamiek en het feit dat ze op veel vlakken pioniers zijn kwam lange tijd niet tot uiting in hun marketing en communicatie. Het communicatieadvies van Magelaan luidde dan ook als volgt: “Een mooie, consequent doorgedreven huisstijl en een hedendaagse, aangepaste website komen jullie communicatie én jullie employer branding ten goede”.

Den Dries nam ons advies ter harte en gaf ons de opdracht werk te maken van een:

  • nieuw logo,
  • nieuwe slogan,
  • een nieuwe huisstijl,
  • én een nagelnieuwe website: dendries.be

Er was heel wat meer nodig dan een dun vernislaagje om de website van Den Dries te vernieuwen. De vroegere website bestond uit pagina’s vol doorlopende tekst die niet uitnodigde om te lezen. Ook de transparantie was ver weg. Om te weten te komen welke diensten Den Dries aanbood, moesten de bezoekers van de ene naar de andere pagina doorklikken. Onze webdesigners creëerden een totaal nieuw webdesign waarbij duidelijkheid prioriteit nummer één is. Wie de nieuwe website van Den Dries bezoekt, ziet meteen wat de voorziening doet en waar ze voor staat. Hun aanbod wordt niet alleen veel visueler weergegeven, de begeleidende teksten zijn ook een stuk compacter en dus beter en sneller leesbaar.

Warme website voor een warm nest

Uit onze eerste kennismakende gesprekken werd algauw duidelijk welk een warm nest Den Dries is. Onder het personeel en de bewoners heerst een open en ontspannen sfeer. De kwaliteitsvolle en professioneel gemaakte sfeerbeelden op hun nieuwe website slagen erin die warme sfeer ook echt te tonen. Ook de positieve getuigenissen van medewerkers, vrijwilligers, klanten en familie die her en der verspreid staan over de website, doen hun positieve duit in het zakje.

Logo benadrukt verbondenheid in Den Dries

Het nieuwe logo toont twee blauw-roze ballonnen die harmonieus in elkaar overvloeien. Eigenlijk zijn het een soort van tekstballonnen die de verbinding, samenwerking en respectvolle communicatie in Den Dries weergeven. Het toont de voorziening aan zoals die is, een warme plek. Met een beetje verbeelding zie je er een nestje in, maar ook een locatie, een gemeenschap, een traject en een vangnet. De ronde vormen staan dan weer symbool voor de menselijke aanpak. De ballonnen vormen een hart en je herkent er ook de afgeronde D van Den Dries in. De mooie kleuren en de ballonnen worden consequent doorgetrokken in elke communicatie.

‘Ruimte voor iedereen’, geen holle slogan

De slogan ‘Ruimte voor iedereen’ begeleidt het nieuwe logo en valt uiteen in twee delen. Het woord ruimte verwijst naar de bewegings- en ademruimte in Den Dries. Hier kan iedereen zichzelf zijn, groeien, leren en leven, hier krijgt iedereen het nodige respect. In Den Dries staat het welbevinden van het individu altijd voorop en vind je echte zorg op maat.

Magelaan verzorgde de branding van Den Dries van a tot z

En dat hebben we heel graag gedaan.

Kunnen we jou ook helpen met je branding, te beginnen met marketing- en communicatieadvies?

contacteer ons

Magelaan - Let's Create

Word geïnspireerd door onze nieuwsbrief!