08/10/20
Wat je verkoopt is belangrijk, maar ook hoe je het verpakt. Dat Magelaan prachtige doosjes op maat realiseert illustreren we aan de hand van vier cases.
We slaan ongetwijfeld een open deur in als we zeggen dat de verpakking van wat je verkoopt bijna even belangrijk is als de inhoud ervan. Mensen kopen inderdaad niet alleen wat ze goed en mooi vinden. Ze worden zeker ook getriggerd door datgene wat in een prachtige verpakking zit. Magelaan creëert opvallend mooie doosjes op maat of, meer algemeen, verpakking op maat. Telkens opnieuw zorgen we ervoor dat de emballage niet alleen mooi is, maar tegelijk technisch slim én logistiek efficiënt. We illustreren dit graag met vier recente cases. Voordat we aan het overzicht beginnen, eerst even deze belangrijke kanttekening. Bij ons kan je niet terecht voor kartonnen dozen an sich. Daarvoor klop je het best aan bij andere bedrijven. Wat het Magelaan-team dan wel doet? We voorzien je verpakkingen op maat en doosjes op maat van een prachtig design. We kleden ze oogstrelend aan en bezorgen ze een opvallend uiterlijk dat inderdaad de aandacht trekt en aanzet tot kopen. En dat doen we graag voor jou!
1. Geen doosje op maat, wel opvallend etiket op maat voor fles gin
Onze klant Booot sloot een samenwerking met de fabrikant van Van Eyck gin. Ze dachten aan een afwijkend etiket die ogenschijnlijk niet op de fles, maar in de fles zou zijn gekleefd. Zo gezegd zo gedaan. Je ziet inderdaad het etiket precies door de fles heen verschijnen. Het staat weliswaar op de buitenkant geprint, maar ziet eruit alsof het op de binnenkant staat. Gelukkig is gin doorzichtig. Op het etiket staat ‘OMG! VAN EYCK WAS HERE.’ Kijk je ernaar via de verkeerde kant, dan zie je de naam in spiegelbeeld. Op de fles merk je in zwart-witletters de naam van de fabrikant op, de website en de bijbehorende QR-code. Alles in klein formaat, want die zaken zijn niet het belangrijkste. De hoofdboodschap zit in de fles, is drinkbaar en vooral lekker. Magelaan tekende voor het ontwerp van het etiket.
2. Doosje op maat voor demobord van chipfabrikant
Chipfabrikant On Semiconductor vroeg ons na te denken over een verpakking op maat voor de demoborden die ze naar hun B2B-klanten wereldwijd sturen. Wat technische uitleg lijkt op zijn plaats. Een demoboard is een bruikbare oplossing van de chip met bijbehorende randcomponenten. Hiermee kan de klant de chip evalueren en zelfs de oplossing overnemen in het eindproduct dat hij ontwikkelt. We hebben gezorgd voor een mooi stevig doosje waarin het demobord veilig weggeborgen zit op een zachte ondergrond. Op de doos staat alle mogelijke informatie, de naam, website, QR-code. Binnenin bevindt zich een handige startguide. Gebruikt de klant het demobord niet meteen, dan bewaart hij het vanaf nu mooi en overzichtelijk in een doosje op maat en niet meer in noppenfolie zoals vroeger. Het demobord geraakt nu ook niet meer verloren of beschadigd… Het Magelaan-team heeft grondig nagedacht over de goedkoopste en duurzaamste oplossing. De doosjes zijn allemaal dezelfde, enkel de wikkel errond is anders. De doosjes worden in grote aantallen gedrukt, de bijbehorende wikkels worden vervolgens apart gedrukt. Elk doosje is trouwens een perfect staaltje marketing, het toont aan hoeveel belang On Semiconductor hecht aan afwerking.
Magelaan realiseerde het concept, de opmaak en de fotoshoot van de demoborden.
3. Verpakking op maat voor drie blinde flessen wijn
Sam Govaert van Wijnadvies.be klopte bij ons aan om de verpakking te verzorgen van zijn originele initiatief ‘Blind Geproefd’. Als wijnliefhebber kan je een abonnement nemen op ‘Blind Geproefd‘. Bpost levert dan een doos bij je thuis – maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks – waarin zich drie flessen kwaliteitswijn bevinden, volledig geblindeerd met een tijdelijk en verwijderbaar etiket, ook een ontwerp van Magelaan. Eenmaal je de fles wijn hebt geproefd, haal je het tijdelijke etiket weg en wordt het originele zichtbaar. De essentie van het initiatief? Jij beslist zelf of je de wijn die je drinkt goed vindt, zonder daarbij te worden beïnvloed door bestaande namen, etiketten en streekvermeldingen. Het leuke idee komt uit de koker van Sam Govaert, de verpakking op maat met daarop drie flessen wijn, wit, rood en roze, is het ontwerp van Magelaan.
4. Luxe doosje op maat voor premium pralines
Chocolaterie Hermes, producent van ‘Probably the best Belgian chocolates’, gaf ons de opdracht een verzenddoos op maat te maken voor haar heerlijke Belgische premium pralines. We deden ons uiterste best om een perfect passende verpakking op maat te realiseren, geschikt voor deze uiterst smakelijke pralines. Als veredelingstechniek gebruikten we zwart linnen en een chique koperen opdruk. Het levert een pralinedoosje op om in te bijten. De kwaliteitschocolade in de doos wordt nu ook weerspiegeld door de luxueuze verpakking op maat. De uitstraling is lekker, aantrekkelijk, zalig… We durven zelfs het woord hemels gebruiken. Het designteam van Magelaan ging aan de slag met zin voor detail én goesting in chocolade.