Het geheim achter Insparkle?
08/07/20
Consultant Steven Govaerts klopte bij ons aan om zijn nieuwe bedrijf vorm te geven. De naam Insparkle hadden we al na vijf inspirerende minuten gevonden.
Wie Steven Govaerts ontmoet, komt onmiddellijk onder de indruk van zijn warme persoonlijkheid. Hij begeleidt bedrijven op het vlak van strategie, organisatie, HR-beleid en team- en leiderschapscoaching. Je hoort en ziet meteen dat hij dat doet op een inspirerende en sprankelende manier. Zijn eerste opdracht luidde: “Zoek een beter in de mond liggende naam voor mijn nieuwe bedrijf”. Eerlijk? Nog nooit hebben we een bedrijfsnaam zo snel gevonden: Insparkle kwam al naar boven na amper een paar minuten brainstormen, puur op basis van Stevens persoonlijkheid én briefing. Het volgende uur passeerden er nog een aantal originele vondsten. We legden ze gebundeld aan Steven voor. Zijn voorkeur ging opvallend uit naar die eerste naam op de lijst, Insparkle dus.
Volledige branding van Insparkle
Steven positioneerde zich vroeger op de markt onder de naam S&H Consulting – S stond voor Steven, H voor zijn vrouw Heidi. Onder die naam had hij al veel succesvolle transformatietrajecten begeleid. Maar Steven wou een nieuwe, beter in het oor liggende naam voor zijn consultancybedrijf. Tegelijk wou hij zijn gedreven teamgenoten in het zonnetje zetten, want ook zij leveren een deskundige bijdrage aan een kwaliteitsvol resultaat.
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen hebben we de naam Insparkle vrijwel meteen gevonden. Ook het bijpassende logo ontwikkelden we vlot en vlug. Het logo toont de naam Insparkle vergezeld van een sprankelende ster in een harmonieus huwelijk van wit, licht- en donkerblauw. De combinatie met de slogan BUSINESS TRANSFORMATION – in kapitalen – straalt professionaliteit, dynamiek en beweging uit. Passend bij een no-nonsense consultant die Steven Govaerts is.
“De combinatie van logo met de slogan BUSINESS TRANSFORMATION – in kapitalen – straalt professionaliteit, dynamiek en beweging uit.”
Inspirerende en beeldrijke website
Voor de website van Steven vertrokken we van een uitgekiende wireframe én creëerde onze grafisch vormgever duidelijke iconen die elk van zijn vier services illustreren. De teksten die Steven ons aanleverde kregen een SEO-optimalisatie op basis van een sleutelwoordenonderzoek. Want wie een website realiseert zonder eerst te onderzoeken welke woorden geïnteresseerden invoeren en zonder een analyse te maken van de concurrentie, is niet goed bezig.
Elke bezoeker aan de website van Insparkle raakt ongetwijfeld onder de indruk van die glimlachende blik van Steven. De fotograaf is erin geslaagd Steven te fotograferen zoals hij is – vriendelijk, open en tegelijk deskundig en professioneel. De foto’s geven de website in één oogopslag een menselijk karakter. In zo’n man kan je alleen maar vertrouwen hebben.
Hoger scoren in Google? Dat doe je ook door vertrouwen en menselijkheid uit te stralen.
“De foto’s geven de website in één oogopslag een menselijk karakter. In zo’n man kan je alleen maar vertrouwen hebben.”
Wat is een B2B-bedrijf zonder conversatieplan voor Linkedin?
Insparkle richt zich op bedrijven en die bevinden zich uiteraard op LinkedIn, het professionele netwerk bij uitstek. Voor Steven schreven we een adviesrapport uit waarin we hem adviseerden zich meer op LinkedIn te profileren.
We realiseerden een modern en opvallend LinkedIn-profiel in dezelfde look & feel als de website. Ook hier straalt die oermenselijke blik vertrouwen uit. We schreven voor Steven een Linkedin-conversatieplan uit, want ook dat is nodig om de juiste professionele doelstellingen te halen. Zomaar eventjes wat posten, nu eens dit en dan weer dat, is geen sleutel tot succes. Het volgen van een conversatieplan daarentegen levert een pak meer tastbare resultaten op.
Huistijldocumenten en huisstijlgids
Bij een professionele branding hoort uiteraard ook een aangepast briefhoofd op aangepast briefpapier. De ster staat opvallend en stralend te blinken als watermerk op het briefpapier. Verder realiseerden we de bijbehorende enveloppe, het visitekaartje, de template voor een powerpointpresentatie en een professionele e-mailhandtekening.
Last but not least stuurden we een persbericht naar Made In Vlaams-Brabant die de lancering van het nieuwe bedrijf maar al te graag de wereld instuurde.
We wensen Steven en Insparkle alle succes!