16/07/14
Contentmarketing lijkt wel het modewoord van vandaag. Maar wat is dat nu precies? En wat in godsnaam is relativerende en engagerende content? Een tip van de sluier: dat is content die je klanten oplevert.
Contentmarketing lijkt wel het modewoord van vandaag. Maar wat is dat nu precies? En wat in godsnaam is relativerende en engagerende content? Contentmarketing komt in essentie neer op het inschakelen van content in een marketingverhaal. Content staat voor inhoud: je vertelt over wat je doet en vanuit welke sterktes je vertrekt. Je zet je kennis dus in als marketinginstrument. En zeg nu zelf, een sterkere soort marketing bestaat toch niet?
Nieuw is het idee van contentmarketing niet
Het idee gaat inderdaad al eeuwen mee. Maar door de komst van het mobiele internet, de betere technologie, de snellere vraag naar info en het versnipperde mediagebruik, is de manier waarop content wordt ingeschakeld enorm veranderd.
Relevante en engagerende content op nr. 1
- Wat is dat?
- Hoe wordt die gemaakt?
- Hoe wordt die gebracht en wanneer?
- Welke contentmarketingstrategie moet worden gevolgd?
- Welke expertise komt daarbij kijken?
Contentmarketing is een echte uitdaging geworden voor merken en communicatiebureaus. Wij van Magelaan helpen je graag je strategie uit te stippelen. We bieden zelfs verschillende soorten van contentabonnement aan. Voor welk wat wils.
Custo verenigt Belgische expertise
Om hun boodschap over te brengen doen veel bedrijven een beroep op de knowhow van de leden van Custo, de Belgische vakvereniging voor contentmarketing. Ook Magelaan is dynamisch lid.
Magelaan gaf het Customagazine vorm
In het Customagazine onderzoeken we wat contentmarketing nu precies is. We leggen de nadruk op het vertellen van een verhaal. Je krijgt er voorbeelden, inzichten en nog veel meer voorgeschoteld.