Opvallende B2C-campagne voor Sibelga Brussel
20/09/16
Verhuis je naar Brussel binnen de twee jaar? Dan krijg je een opvallende mailing van Sibelga in de bus waarin de energieleverancier zijn diensten aanbiedt. Magelaan tekende voor het concept.
Verhuis je naar Brussel binnen de twee jaar? Of woon je al in Brussel, en ben je van plan uit te wijken naar een andere locatie binnen de hoofdstad? Dan krijg je sowieso een opvallende mailing van Sibelga in de bus waarin de energieleverancier zijn diensten aanbiedt. Magelaan tekende voor het opvallende concept.
Wie of wat is Silbelga?
Sibelga is, een beetje kort door de bocht, de Eandis van Brussel. Deze distributienetbeheerder voor gas en elektriciteit was op zoek naar een leuke en vooral opvallende manier om zijn diensten voor te stellen aan mensen die verhuizen naar of binnen Brussel. Hoe de communicatie – de mailing dus – er zou gaan uitzien, was een opdracht voor het Magelaan-team. Het woord ‘opvallend’ werd in de briefing steeds herhaald. De ontvangers moesten de Sibelga-brief vooral openen en lezen. Zijn we daarin geslaagd?
Opvallende envelop
De envelop ziet er alvast uit om door een ringetje te halen. Het warme Sibelga-logo prijkt bovenaan links. Een erelint in dezelfde kleuren is diagonaal op de brief geprint. De achterliggende boodschap wordt in één oogopslag duidelijk. “Welcome home, nieuwe Brusselse inwoner”. Een knip met een plechtige schaar is hier op zijn plaats.
Opvallende brief
De bewoners openen de envelop en treffen er een mooi gelay-oute brief aan. De tekst is goed gedoseerd, net voldoende om de diensten van Sibelga bondig en aantrekkelijk voor te stellen. De witruimte in de brief zet trouwens aan tot lezen. Het overzichtelijke formulier op de ommezijde tovert het noteren van nuttige gegevens over gas, elektriciteit, meters, type, tarief en vermogen om tot een leuke opdracht.
Opvallende sticker
Maar dat is uiteraard niet het enige aantrekkelijke, want er is ook aan een presentje gedacht. In de envelop bevindt zich een lichtgevende sticker waarop alle noodnummers staan. Handig en nuttig want bruikbaar in het donker mocht de elektriciteit om een of andere reden uitvallen.
Opvallende brochure
In de envelop bevindt zich verder een mooie brochure. Daarin staat klantgericht en laagdrempelig allerlei informatie over Sibelga en over energie in Brussel. Een overzichtelijke en mooie infografiek zet duidelijk uiteen welke meters de Brusselaars van energie voorzien.
Opvallende mailing tout court
Het gepersonaliseerde karakter speelt hierbij een grote rol. Zoals je weet is Brussel meertalig. De hele merge van de Nederlandse en Franse brief, elk met zijn eigen correcte Nederlandse en Franse sticker en coördinaten brengen we rimpelloos tot een goed einde. Deze mailing gaat trouwens elke maand de deur uit, op basis van een lijst met nieuwe adressen van mensen die net in Brussel zijn komen wonen. Een goede en vlotte opvolging is dus belangrijk. Een kluif naar de hand van Magelaan dat zoals vanouds instaat voor een hoogstaand concept of campagne, grafisch ontwerp , creatie en een feilloze uitvoering.