say hi!

Al eens overwogen om je boodschap in de vorm van een radiospot op de wereld los te laten? Dé perfecte oplossing als je het ons vraagt. Voor een klein budget maak je een radiospot die blijft hangen.

Deel deze blog

Al eens overwogen om je boodschap in de vorm van een radiospot op de wereld los te laten? Dé perfecte oplossing als je het ons vraagt. Voor een klein budget maak je een radiospot die goed in het gehoor ligt en blijft hangen. De verspreiding ervan heb je bovendien zelf in de hand. Had je vroeger enkel de radio, dan verspreid je een radiospot nu via tal van digitale kanalen. Boeiend om te zien hoeveel groter je bereik wordt op die manier. Magelaan voerde de radio- en virale promotie voor onder andere de BIS-beurs, de Belgian Boat Show en de REVA-beurs. Altijd verrassend, verre van saai en de aandacht trekkend.

Magelaan levert ideeën voor radiospot …

Jan Matthijssen. Je kent hem wel, die man die in zijn pogingen om schoon Vlaamsch te spreken, vooral sappige Gentse klanken uitstoot. We hebben hem bereid gevonden om in een radiospot promotie te voeren voor de REVA-beurs. De spot hoor je op Radio 2 Limburg (en ook via dit digitale kanaal) en heeft als doel de Limburgers naar het verre Gent te krijgen om REVA te bezoeken. Enne, waarom er niet meteen “een dagske Gent aan breien?”

… en voert ze ook uit

Hoe promoot je een watersportbeurs? Onze radiospot laat vanuit het niets het doordringende geluid van een misthoorn los. Het geluid lijkt wel minutenlang aan te houden en grijpt de luisteraar meteen bij het nekvel. En dan roept de kapitein door een megafoon dat de Belgian Boat Show weer van stapel loopt. Ligt het aan onze radiospot? Feit is dat de bezoekerscijfers de pan uit vlogen.

Ook virale filmpjes

De REVA-beurs hebben we opnieuw viraal in de kijker gezet. We produceerden een dertig seconden durende thriller, gebaseerd op de overbekende Psychofilm van Hitchcock. Een badkamer als locatie, sfeervolle zwart-witte beelden, een oudere dame en een jonge schavuit van een kleinzoon als hoofdpersonages. Hoe het afloopt? Intussen gaat de viral de wereld rond.

Je wilt de aandacht trekken, maar je weet niet hoe? Je vraagt je af welke kanalen je daar het best voor gebruikt?

contacteer ons

Magelaan - Let's Create

Word geïnspireerd door onze nieuwsbrief!