Wint onze advertentie De Standaard Solidariteitsprijs XXL?
23/08/21
Magelaan ontwierp een advertentie voor de Vrouwenraad. En die is genomineerd voor de Standaard Solidariteitsprijs XXL! Stem je die mee naar de top? Doe dat dan zeker voor 01/09.
Wat is de Standaard Solidariteitsprijs XXL?
De Standaard nodigt elk jaar alle non-profitorganisaties en goede doelen uit om te vertellen voor welke uitdagingen ze staan. Dat hoeven ze niet te doen in de vorm van een artikel, wel via een creatieve advertentie met scherpe copy.
Dit jaar konden ook organisaties in de kunst- en cultuursector meedingen naar de Standaard Solidariteitsprijs XXL. De krant kreeg het recordaantal van 120 inzendingen binnen. Daaruit selecteerde De Standaard de 24 meest sprekende exemplaren.
Onder de genomineerden bevindt zich de advertentie die Magelaan maakte voor de Vrouwenraad!
De boodschap van de advertentie van de Vrouwenraad is alvast opvallend en duidelijk. Je ziet een smeltend, bloedrood waterijsje met daarnaast de tekst ‘It’s bloody time’.
De advertentie focust – in beeld én in woord – op het groeiende probleem van menstruatiearmoede.
In Vlaanderen duikt steeds meer armoede op. Vaak hebben meisjes in arme gezinnen geen geld om de nodige menstruatieproducten aan te kopen, met alle sociale gevolgen van dien.
Met hun project ‘M²: Maak een einde aan menstruatiearmoede’ coördineert de Vrouwenraad 15 lokale projecten die menstruatieproducten verdelen en het taboe rond menstruatieschaamte doorbreken. Hun ultieme doel is de menstruatiearmoede universeel aan te pakken om zo tot een gendergelijke samenleving te komen.
De Standaard vond de advertentie alvast meer dan overtuigend genoeg en beloonde die met een plaats bij de 24 beste.