Zo speel je als stad je toeristische troeven uit!
16/01/20
Steden die hun toeristische troeven uitspelen krijgen meer bezoekers in hun straten. Met extra professionele ondersteuning bereikt dat aantal grote hoogten.
Steden spelen een belangrijke rol op het vlak van werkgelegenheid, verzorging, onderwijs, cultuur, ontspanning én toerisme. Vaak bieden steden ontzettend veel lekkers, op alle vlak. Maar hoe zetten ze al dat lekkers overtuigend in de markt? Veel steden breken zich het hoofd over de vraag hoe ze potentiële bezoekers warm krijgen om hun stad of regio te bezoeken. Logisch, want die vraag laat zich niet zo gemakkelijk beantwoorden. In essentie komt het erop neer dat ze zich onderscheiden in het massale aanbod. Ze moeten met andere woorden hun toeristische troeven uitspelen. Maar hoe doen ze dat nu?
Hoe als stad je toeristische troeven uitspelen?
Die vraag is niet in een-twee-drie te beantwoorden, want er komt behoorlijk veel bij kijken. Denk maar aan marktonderzoek, doelgroepenonderzoek, communicatie, marketing, en een behoorlijke dosis creativiteit en out-of-the-box-denken. Je laat je het best bijstaan door een marketing- en communicatiebureau dat van wanten weet. Dat al heel veel ervaring heeft in het positief profileren van een bepaalde streek, van de toeristische troeven, de meerwaarde en prikkelende schoonheid ervan. En laat nu net Magelaan perfect geplaatst zijn om steden en streken te helpen bij het uitspelen van hun toeristische troeven. Zoals we dat onder meer deden voor stad Mechelen en Toerisme Vlaanderen.
Hoe helpt Magelaan?
We helpen je met advies, technische oplossingen, een frisse vormgeving, gevatte teksten, sprekende foto’s en illustraties, presentaties en filmpjes die blijven hangen …. Je bezoekers krijgen van ons een gezicht, we nemen hen letterlijk én figuurlijk bij de hand en dompelen hen onder in een wereld vol zintuigelijke ervaringen. Je mooiste toeristische plekjes stellen we aan hen voor in de vorm van boeiende verhalen die aanspreken en hen op het lijf geschreven zijn.
Succesvolle toeristische marketingverhalen vol beleving uitwerken, en tegelijk alle stedelijke troeven uitspelen, dat is wat we doen. Bekijk maar even de referenties hieronder. Een beter bewijs dat onze communicatie haar doel bereikt, is er niet.
Onze meerwaarde?
- Kwaliteit staat bij ons altijd op nummer 1
- We hebben een heilig respect voor deadlines
- En een even heilig respect voor briefings en afspraken
- We kiezen altijd voor de meest duurzame oplossing, in print en digitaal.
- En doen dat – onze baseline ‘communication made simple’ getrouw – zo eenvoudig mogelijk
Overtuigd van ons kunnen?
Mail naar Leander De Cauter voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Samen zetten we jouw stad, streek of regio op de kaart door je toeristische troeven uit te spelen.