De website van A Private View?
22/03/19
De website van A Private View moest in één blik de kerntaak van dit productiehuis duidelijk maken, en dat is visuele verhalen vertellen. Opdracht geslaagd?
“De website van A Private View is volledig geworden wat we ervan verwachtten”, vertelt zaakvoerder Dries Phlypo. “We hadden een aantal ideeën in ons hoofd, maar hadden een partner nodig die ze op een deftige, deskundige en professionele manier kon uitwerken. Die ons kon helpen te beslissen over de meest geschikte manier om te communiceren over onze projecten. De website van A Private View moest ook heel gebruiksvriendelijk zijn, de bezoekers moesten in één oogopslag zien wat ons productiehuis is, waar we voor staan, wat we hebben verwezenlijkt. En daar zijn we samen met Magelaan in geslaagd”, lacht Dries.
Wat doet een productiehuis eigenlijk?
Magelaan kreeg de opdracht de website van A Private View te realiseren, een vermaard productiehuis uit het Gentse, onder meer bekend van de film ‘Aanrijding in Moscou’. Wie zich afvraagt wat een productiehuis precies doet, leest er deze uitleg van Dries maar even op na: “We gaan verhalen mee creëren. Soms komen mensen naar ons toe om hun verhaal verfilmd te krijgen, andere keren komen we zelf aan met een idee. Naast de regisseur en scenarist zijn wij de derde basisspeler in het maken van een film. We begeleiden het talent van bij het begin, vanaf het prille idee over de financiering, productie, verkoop en verspreiding, tot het moment dus waarop je de film op het grote scherm kan gaan bekijken.”
Realisatie van website A Private View
Dries heeft lange tijd gedacht dat hij geen website nodig had. “Ik spreek van een tijd waarin de sociale media hun opkomst maakten. Toen dacht ik nog dat we genoeg kanalen hadden om ons kenbaar te maken aan de buitenwereld. Maar dat bleek niet zo te zijn”, vertelt Dries.
“Ooit hadden we een beperkte website, maar toen bleek dat die na een jaar al verouderd was, hadden we er geen zin meer in. We zijn een tijd blijven doorwerken zonder website, maar toen begonnen de mensen te klagen dat ze ons productiehuis en onze projecten niet terugvonden online. En ze hadden een punt! Want onze projecten, dat is toch ons werk, daar zijn we trots op, daar moeten we mee uitpakken! En aangezien we vooral visueel bezig zijn, moest ook onze website uitpakken met mooie beelden.”
‘De samenwerking met de mensen van Magelaan verliep heel vlot’
Internationaal visitekaartje
De website van A Private View moest in de eerste plaats een visueel visitekaartje zijn, en zelfs iets meer. “Onze Vlaamse vijver is te klein om als productiehuis in te vissen, en daardoor moeten we ook over onze landsgrenzen kijken. Voor de financiering van onze projecten kunnen we eigenlijk niet anders dan ons te richten op professionelen in binnen- én buitenland. Dat is onze primaire doelgroep en dat is ook de reden waarom onze website in het Engels staat.”
Vlotte samenwerking
“De samenwerking met de mensen van Magelaan verliep trouwens heel vlot. Voor ons betekende het opsnorren van het tekstmateriaal een pak extra werk, maar het Magelaan-team heeft ons daarbij zeer goed begeleid. Magelaan heeft echt gerealiseerd wat we voor ogen hadden. Ik ben alvast trots op onze website en zeer benieuwd naar de reacties van de bezoekers”.
Website van A Private View vertelt een visueel verhaal
“Wij vertellen verhalen met beelden. En dat is precies wat de website van A Private View moet uitstralen, het gegeven dat we visuele verhalenvertellers zijn,” besluit Dries. Opdracht geslaagd? Oordeel zelf.